måndag 6 oktober 2008

och fru gris gick i graven .

Min morgon har varit storslagen. Jag har snoozat i nästan en timme, sedan än en gång fått påminna mig själv om att jag ska till tandläkaren idag och toppat det hela genom att ta bort mitt krypin på lunarstorm. Just det! Du läste rätt. Jag har tagit bort mitt krypin på lunarstorm. Storslagen morgon. Sannerligen storslagen.

Lunarstorm.. Tänk alla timmar som jag en gång i tiden tillbringat där! Det var kollagebilder, dagboksinlägg och romanlånga vänner-listor. Jag betalade för att vara PRO. Som P
RO fick att man tillgång fräna ikoner som man kunde ha på sitt krypin. Det var häftigt att vara PRO. Det gav helt klart häftighetspoäng. Jag kände mig viktig som PRO. Var rätt säker på att jag skulle kunna bli en av de stora, en av de autografskrivande endast och tack vare mitt "lunande". Minns att jag en gång var ute och gick när jag blev stoppad av en kille som frågade om inte jag var "Mizz_Pig". Det var jag, och faktumet att han känt igen mig gav mig en släng av superstar-komplex. Hur som helst. På samma sätt som jag växte ur kläderna jag använde 2003, så växte jag också ur lunarstorm. Krypinnet lades i dvala och jag skrev in en notis, "Jag är inte här längre".

Och idag, som en blixt från klar himmel och innan jag ens druckit mitt morgon-te, kom slutligen dödsdomen. Mitt liv som lunare avslutades och Mizz_Pig sattes i vila, efter år av trogen tjänst. Storslagen känsla. Nej. Inte så storslagen. Men lite storslagen. Jättelite.


Inga kommentarer: