tisdag 21 oktober 2008

dagen är ännu ung .

När bussen kom rullande idag radade vi snällt upp oss på rad, en efter en i väntan på bussens värme. Mannen framför mig kom på att han ville röka och sa till mig att gå före honom. "Jag vill inte blåsa på dig ju", förklarade han och viftade med sina armar i någon slags gest. Jag tackade och klev fram ett steg samtidigt som han gick ur kön för att sedan ångra sig och hoppa in i kön igen. En av damerna i kön gick i hans rygg samtidigt som hon gav ifrån sig ett förvirrat litet läte. Han vände sig mot henne klappade henne snabbt på axeln och sa: "Jaha, jo, du skulle få gå före mig om det inte varit så att jag gått före dig va". Väl i bussen mötte han min blick och fyrade av ett tandlöst leende innan han svingade ner sin kropp i ett av sätena. "Jag har druckit fem öl, så jag är ena glad va", halvskrek han sedan.

Inga kommentarer: