torsdag 28 maj 2009

vuxenpoängen haglar !

Har skaffat mig en ny mailadress, en mer sofistikerad och mogen mailadress, en sån där som man kan söka jobb med. "Pruttrumpa" doesn't cut it I'm afraid. Har skickat iväg massor av jobbansökningar, skrivit cv:n och klottrat "personliga brev" om fantasiska mig. Har kallat mig själv för envis och lojal.. Envis och lojal!? Herrejävlar. Har även börjat laga mat varje dag. Minst ett mål lagad mat varje dag sen typ två veckor bakåt. Bye bye "frukost till middag", välkommen kyckling och ångbad! Har ställt mig i bostadskö idag också! Satt upp en profil på uddevallahem, pratat med folk om vad som är billigt och dyrt, jämfört ytor och områden. Uttyckt avsky mot ett område och kallat det "för bullrigt", hoppat över intresseanmälan på ett annat ställe då det låg "för nära GG". Har besökt körskolan, bestämt mig för att lära mig köra bil och därefter införskaffa ett rosa körkort att pryda min plånbok med. Har blivit fånigt smygintresserad av klänningar.. och igår provade jag klackaskor.. Vuxenlivet kryper sig på..

Förbannat obehagligt.

Inga kommentarer: