fredag 17 april 2009

för tidigt på morgonen för er .

Jag måste sluta sätta mig långt bak i bussen när jag åker till Dingle. Måste, måste, måste. Idag har jag tillbringat en timme på bussen lyssnandes till en killes bärbara dators surr och musikfiler. Det är inte okej att spela Basshaunter, Eddie Meduza, whitetrashcountry och Magnus Uggla på högsta volym klockan sju på morgonen. Och det är inte, verkligen inte okej att följa upp dessa låtar med Bob Marley´s "One Love". Nej! Man får inte spela Bob Marley ur samma högtalare där Magnus Uggla och Eddie Meduza skrålat sekunden innan. Det är att våldta Bob! Det är att spotta och pissa på honom samtidigt som man våldtar honom till tonerna av "One Love".

Och förresten var den där killen korkad också, han och tjejerna han satt bredvid. De skulle tydligen ha engelskaprov idag för alla satt och förhörde varandra på glosor. Glosor de inte kunde. Svåra ord. Hiskeligt svåra ord.. Ord som motor, bilförare och väg.. Herregud. Och sen när en av tjejerna säger rätt och påstår att petrol "typ är bensin, sådär bränsle ni vet", då skrattar alla och enas om att det inte alls betyder det. "Patrull" kommer de istället överens om att det betyder, förutom en av tjejerna som är övertygad om att det betyder "typ väg ju". Nej, nej, nej. Jag måste sluta sätta mig långt bak i bussen när jag åker till Dingle.

uppskrivet och satt på minneslapp...

Inga kommentarer: