måndag 30 mars 2009

var envis, sa hon .

Jag får bara märkliga åkommor. En blå axel i höstas, och nu.. en sårig näsa. Min näsa, som är den enda kroppsdelen som fortfarande håller fast i min tidigare förkylning, beter sig märklig. Eller ja, jag ska inte baktala hela min näsa nu, för det är faktiskt bara ena näsborren som beter sig märkligt. Det är så att min näsborre, min vänstra näsborre, har blivit knasig. Den är torr och stygg. Känns som om jag har torkat snor i näsan hela tiden. Men det enda jag har är en liten sårskorpa just i näsborrens begynnelse och därefter torr "näshud". Märkligt, känns alltigenom märkligt.

Jag ringde till och med till vårdcentralen i fredags. Där fick jag rådet att smörja in min näsborre och behandla den med oljebaserad nässpray. Det har jag gjort sen dess, smörjt in med Dove och sprutat upp Nozoil. Vet inte om jag gillar Nozoil, den fungerar och så men den har liksom en ful ovana. Den tycker nämligen om att rinna ur näsborren och lägga sig just under näsan och påminna sjukt mycket om ett barns rinnsnor. Ofestligt.

Dessutom är det svårt att torka bort diskret då det väl lagt sig under näsan. Tänk dig att du fått smält smör under näsan, ungefär så.

Inga kommentarer: