måndag 16 mars 2009

räkna får, räkna fläckar .

Ett, två, tre, fyra, fem... och sju. Sju skrynkliga äpplen och två mjuka apelsiner. En urdrucken tekopp, ett gammalt tuggummi i och tiotals eller kanske hundratals skolpapper utspridda på bordet. Fokus. Jag försöker fokusera, hitta drivkraft. Förstå vad som ligger bakom. Hitta mening med allt, om du så vill. Jag skriver om vargar, på engelska. Kommer inte att bli klokare. Kommer inte att bli klokare av det här. Men det gör nog inget, tror inte att det är meningen. Tidstjuv. Det är bara till för att stjäla tid. En transportsträcka, från punkt a till punkt b.

Ett, två, tre.. fem. Fem nästan nedbrunna ljus och en eltandborste. En tickande klocka i hallen och två digialklockor som blinkar. Det löser sig, minns jag att jag sa till någon förra veckan. En annan uppmanade jag att ta vara på sista tiden i skolan. Tror till och med att jag använde ordet "njut". Vilken bullshit, vilken raktigenom helrutten grej att säga. Njut. Av? Ett, två, tre.. jag räknar klockslagen nu och blir inte klokare på det här. Trettiotvå, trettiotre, trettiofyra.. fyrtiotre. Oändligt tyst. Ett, ett, ett.. en. Ensam.

Inga kommentarer: