fredag 7 november 2008

ikväll är jag desperat !

Jultomten, hej! Jag skriver rätt tidigt i år, jag vet. Jag hoppas på en plats långt fram på din presentlista. Ja, just det, din "presentlista".. jag har alltid föreställt mig att du har en sådan, som en slags påminnelse/arkiv-grej som liksom berättar om vem som faktiskt skrev först. Enligt mina beräkningar borde jag ha jag knipit en plats rätt långt fram på den listan nu.

Hur som helst. Ville inte prata om din presentlistas vara eller icke vara egentligen. Jag ville helt enkelt skriva för att jag hittat på en julönskan. Egentligen har jag väl hittat många julönskningar (schysst vinterjacka, osvettiga gymkläder, sneakers, nötter). Men ja, det är ändå en julönskan som är värd lite mer än de andra för mig. Och du tomten, "lite mer" ska i den här texten utläsas som "mycket mer".

Det är nämligen såhär. Jag önskar mig ett liv.

Jag vill så hemskt gärna ha ett eget liv att bestämma över. Tänk att ta egna beslut, att fundera, att planera och sedan genomföra saker. Saker man själv valt, som man själv prioriterat och motiverat sig till. Ett liv. Åh snälla tomten, jag har inte bett om mycket under åren.

Ett liv, tomten. Jag vill verkligen ha ett liv. Du vet vart jag bor, skicka det dit!

Inga kommentarer: