lördag 27 september 2008

jag är djup som havet .

Kulturell ska man vara. Jag var på bokmässan i Göteborg idag. Det var kulturellt, fyllt utav rabattbelagda böcker, glasögonprydda Chalmers-studenter, gamla människor, autografskrivande författare och små skålar med gratis godis. Jag tog ingen sån där gratis godis för storasystrarna har berättat historier om spermierester och kiss-och-bajs-bakterier på just sånt där gratis godis. Så det är allt jag kan tänka på när jag ser de där skålarna med gratis godis. Spermier, kiss och bajs. Det gör mig inte hungrig. Däremot åt jag en klassiskt ostmacka och ett äpple, där på bokmässan.

Hur som helst. Man kan inte lämna en bokmässa utan en bok. Jag köpte två. En seriebok som jag fick signerad av författaren och en annan som handlade om hur man exempelvis "tar reda på om ens grannar är zombies". Det var allt. Ville bara säga det, konstatera att jag varit kulturell.

Inga kommentarer: