lördag 6 juni 2009

hängs studentmössorna undan nu ?

Studentmössan åkte på och föräldrarna tog sikte mot Smögen med mig och Maria i baksätet. Det blev en kväll på vingliga ben och snurrande tankar. Människor överallt, smygande poliser och sång. Sång, sång, sång överallt.

Kom hem vid tre efter timmar av bryggvandrande och en helt grym kväll. Vinglade omkring i köket, smörade en macka, bryggde te och satte mig i soffan. Tänkte tyst: somna inte här nu, och vaknade sedan, i samma soffa, fyra timmar senare och dirket påmind om vad bakfylla går ut på.

Befann mig sedan i ett slags komaliknande tillstånd framför datorn ändå fram till klockan två. Då kom Maria förbi för att hämta lite saker. Därefter har dagen bara pekat uppåt. Var på gymmet och körde mitt bästa benpass nånsin innan jag gick hem igen. Nu, en dusch, ett mellanmål och ett samtal senare inväntar jag middag. Det luktar grillat. Jag försöker leva med det.

Inga kommentarer: