tisdag 14 oktober 2008

vad har jag lärt mig ?

Ödets ironi.. Jag hade tänkt sjukanmäla mig idag. Inte för att jag är mig sjuk, utan för att jag inte orkar plugga. Vill inte skriva, lyssna på lärare, prata engelska och vässa pennan. Jag hade tänkte sjukanmäla mig.. fly mina förpliktelser, ta tåget härifrån, rasta hunden och äta mackor framför Oprah (eller dylikt givande program). Skolka. Hur som helst. Jag tog mig i kragen! Jag tog mig i kragen ordentligt, bestämde mig för att slåss mot latheten, göra färdigt påbörjade arbeten och vara sådär flitig som pappa ibland beskriver mig som. Jag gick till biblioteket!

Har suttit här i en timma, och jag har inte kunnat göra en endaste uppgift! Och det är inte min lathets fel. Det är skolans fel, det är datorernas fel för de har bestämt att mitt USB-minne är ondska. Det går inte att öppna och skolans datorexpert är inte här. Så, nu sitter jag här, i skolans bibliotek, med mina påbörjade skolarbeten prydligt sorterade bredvid mig, väl insparade inom USB-minnets gråa väggar. Sånt här gör mig ledsen. Sånt här är ödets ironi, i högform.


nästa gång flyr jag nog.
nästa gång skolkar jag.

Inga kommentarer: