fredag 26 september 2008

we need a doctor here !

Jag antar att jag egentligen borde skriva ett sånt där presentationsinlägg. Men vet ni vad, jag tänker inte göra det. För jag har nått viktigare att börja med. Det är såhär va. Min högra axel är blå. Jag vet inte varför och jag behöver svar.

Det hela började med att jag under förra fredagens bodypump-pass kände att min axel inte var helst som vanligt. Hade jag vart en känd idrottare hade jag väl uttryckt det som att "jag hade känningar i axeln". Hur som helst. Den där känningen i axeln har suttit i, och på tisdagens bodypump-pass tyckte jag att den liksom klickade i vissa lägen. Vilade på onsdag och gick igår på yoga. Allt gick bra tills vi skulle stå på huvudet med armarna som stöd. Vi skulle stå sådär, andas ut och in tjugo gånger. Balansen hittade jag men sen gick det inte. Det stack i axeln och jag kände hur all kraft i den försvann. Det var som träningsvärk blandat med muskelknut. Försökte massera bort det men axeln fortsatte stejka. Och nu imorse, när jag vaknade så var plötsligt min axel prydd av ett blåmärke. Vad vill den mig?

Inga kommentarer: